Użytkownik Krzysztof-X edytował ten post 12 marzec 2009, 15:47
Strona 1 z 1
Superkomputer-kto pomoże złożyć?
Napisano 12 marzec 2009, 15:40
Witam. Mam zwykłego kompa z prockiem dual core 2,50 GHz i 3 GB ramu. Ten komp jest o wiele zawlony do obliczeń które potrzebuje robić. Chodzi mi o kombinacje matematyczne, czym wuęcej na minutę obliczy tym lepiej. Gry i inne takie mnie nie interesują. Oczywiście też jest kwestia ceny bo nie stać mnie na wydatek rzędu 10 tysięcy jak ktoś mi sugerował za superszybki komp. MOże ktoś by mi mógł pomóc jak złożyć taką maszynę jakąś tanią lub klaster obliczeniowy z kilku kompów zwykłych? I na czym polega zrobienie serwera do obliczeń? Proszę o kontakt w mailu lub GG 1792465. Zaznaczam że jestem zielony w składaniu kompów i podkręcaniu tak że ewentualny opis pomocy wumagałby cierpliwości ze strony pomagającego
Napisano 26 marzec 2009, 14:59
odnosnie samych obliczen i klastra... to nie kwestia sprzetu tylko oprogramowania... ono musi takie funkcje oferowac...
jesli program dziala WYŁĄCZNIE w jedym wątku to szkoda wydawać pieniędzy na kilka komputerów...
a poza tym... co to są kombinacje matematyczne... czyzby kolega miał na myśli metodę "brute-force"
??
jesli program dziala WYŁĄCZNIE w jedym wątku to szkoda wydawać pieniędzy na kilka komputerów...
a poza tym... co to są kombinacje matematyczne... czyzby kolega miał na myśli metodę "brute-force"
link byl fe
Napisano 05 maj 2009, 23:12
Najlepiej plyta główna wieloprocesorowa, procesory 2-rdzeniowe (ale o jak najwyzszych zegarach), 8gb ram ddr3, do tego linux ubuntu, windows xp 64bit, dyski twarde najlepiej 4 sztuki sata2 na raid.
Mysle ze jak dobrze poszukasz to w 5-7tys powinienes sie zamknac.
Mysle ze jak dobrze poszukasz to w 5-7tys powinienes sie zamknac.
[Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz ][Asus P5N32 SLI][2x2GB Patriot 4-4-4-12][2x Asus GeForce 8800GT SLI][SB Extreme Gamer][2x Seagate 500GB 32MB Cache Sata2 Raid][Chieftec 750W]
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1