Komputer Świat Ekspert - Forum: SZKŁO W 3ds max - Komputer Świat Ekspert - Forum

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

SZKŁO W 3ds max

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Angel25 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 47
  • Rejestracja: 05-marzec 05

Ikona posta  Napisano 08 marzec 2005, 11:00

Sorry. Jak się robi różne rodzaje szkła w 3ds max. Oraz w jaki sposub można nanieść na przedmiot większą ilość tekstur.
0

#0 Bot Reklamowy

  • Grupa: Reklama

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   domi166 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 28
  • Rejestracja: 07-marzec 05

Napisano 08 marzec 2005, 15:57

dobre putanie:D
0

#0 Bot Reklamowy

  • Grupa: Reklama

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   di_kamilo 

  • Stały Uczestnik
  • PipPipPip
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 1147
  • Rejestracja: 09-luty 05

Napisano 08 marzec 2005, 16:17

http://www.max3d.pl/...rs150/index.php
http://www.max3d.pl/...rs147/index.php
http://www.max3d.pl/...urs21/orbpl.htm
http://www.max3d.pl/...urs57/szklo.htm
0

#0 Bot Reklamowy

  • Grupa: Reklama

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Szpaner 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 23
  • Rejestracja: 05-marzec 05

Napisano 08 marzec 2005, 21:54

a po co tutoriale ludzie ??!!!! przeciez to smiesznie proste :P
bierzesz pusty slot w material editorze(klawisz "m") w diffuse wybierasz kolor jaki ma miec szklo np: czerwony i w opcji transparency ustawiasz na siwy blisko bialego (to sluzy do tego ze im blizej bialego tym jest bardziej przezroczyste) i dodajesz tez w "reflect" (im blizej bialego tym bardziej odbija przedmioty [lustro]) tak zaraz za kolorem czarnym jak zaczyna wchodzic na siwy i masz extra szklo. a jak chcesz dodac material do kilku obiektow naraz to zaznaczasz te obiekty z wcisnietym "ctrl" a potem w material editorze wciskasz guzik pod kulkami assign to selection i juz
pozdro
Nowy serwis poświęcony Grafice ! extrude.pl
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Ajgor_ 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 382
  • Rejestracja: 08-luty 05

Napisano 08 marzec 2005, 22:41

Tak myslisz szpaner? Ze szklo to taka prosta sprawa? A slyszales kiedys na przyklad o Index of refraction? A gdzie wspolczynnik odbic? Itd?

Jesli chodzi o nakladanie kilku tekstur na obiekt, to jest kilka metod. Najprostsza: Zaznaczasz polygony i przypisujesz im material. Nastepnie zaznaczasz inne polygony i przypisujesz im nastepny material. Kolejna metoda (powiazana z poprzednia) to wykorzystanie Multi/Sub-Object material.
Pozdrawiam.
Ajgor.
Forum polityki
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Szpaner 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 23
  • Rejestracja: 05-marzec 05

Napisano 12 marzec 2005, 17:21

odbicia to reflect przeciez pisalem tam im blizej bialego to bardziej odbija przedmioty dla mnie prosta sprawa :P ja tak zawsze robie i mi wychodzi
pozdr!
Nowy serwis poświęcony Grafice ! extrude.pl
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Ajgor_ 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 382
  • Rejestracja: 08-luty 05

Napisano 12 marzec 2005, 23:37

Użytkownik Szpaner dnia 12.03.2005 17:21 napisał

odbicia to reflect przeciez pisalem tam im blizej bialego to bardziej odbija przedmioty dla mnie prosta sprawa :P ja tak zawsze robie i mi wychodzi
pozdr!
Wyświetl post


No fakt. Odbicia przeoczylem jakos. Ale o IOR jakos nie wspomniales :) A wiesz czym sie rozni na przyklad material szkla od krysztalu, diamentu i lodu? :)
Pozdrawiam.
Ajgor.
Forum polityki
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil Wajda 

  • Zaawansowany Uczestnik
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 2028
  • Rejestracja: 10-styczeń 04

Napisano 13 marzec 2005, 19:06

A właśnie co to Index of refraction? Wiem gdzie to jest i jak to konfigurować, ale nie wiem co to jest wogole.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Ajgor_ 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 382
  • Rejestracja: 08-luty 05

Napisano 13 marzec 2005, 21:06

Użytkownik Kamil Wajda dnia 13.03.2005 19:06 napisał

A właśnie co to Index of refraction? Wiem gdzie to jest i jak to konfigurować, ale nie wiem co to jest wogole.
Wyświetl post


Index of refraction to jest wspolczynnik zalamania promieni swiatla na powierzchni obiektow przezroczystych. Przyklad:

http://ajgor.webpark.pl/bin/kulki1.jpg

Kolejno od lewej - IOR = 1 - Tak zwany Vacuum czyli idealna powierzchnia. Bez zalamania. W srodku: IOR = 1,2 - Carbon Dioxide i pierwsza z prawej - IOR = 1,5 - wspolczynnik zalamania na powierzchni szkla. Rozne materialy maja rozne wspolczynniki zalamania swiatla. Nie bede ich tu podawal, bo jest tego sporo, a prawde mowiac nie chce mi sie przepisywac calej tabelki :)
Czepialskich informuje, ze nie wlaczalem Kaustyki ani zadnych wybajerowanych cieni, bo chodzilo mi wylacznie o zalamanie swiatla a nie o realizm :)
Pozdrawiam.
Ajgor.
Forum polityki
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil Wajda 

  • Zaawansowany Uczestnik
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 2028
  • Rejestracja: 10-styczeń 04

Napisano 13 marzec 2005, 21:23

Użytkownik Ajgor_ dnia 13.03.2005 21:06 napisał

Nie bede ich tu podawal, bo jest tego sporo, a prawde mowiac nie chce mi sie przepisywac calej tabelki :)
Wyświetl post

A gdzie mogę tę tabelkę znaleźć?
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Ajgor_ 

  • Nowy Uczestnik
  • Grupa: Czytelnicy
  • Postów 382
  • Rejestracja: 08-luty 05

Napisano 13 marzec 2005, 21:38

http://hyperphysics....bles/indrf.html
http://mineral.galle...erals/property/
Pozdrawiam.
Ajgor.
Forum polityki
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


Zmień widoczność shoutboxa Shoutbox

wojtek0569  : (17 grudzień 2014 - 16:05) No i znowu atak botów :(
dawido90  : (14 grudzień 2014 - 08:25) również pozdrawia ;)
Uno  : (09 grudzień 2014 - 12:53) I ja pozdrawiam :)
Pretender  : (06 grudzień 2014 - 21:24) pozdrawiam dziadków :))))
Pretender  : (06 grudzień 2014 - 21:24) elitarne forum przestało istniec ;)
Pretender  : (06 grudzień 2014 - 21:24) nudy nudy :))) nic sie nie zmieniło
wojtek0569  : (04 grudzień 2014 - 22:19) Bywa :D
rzeznia22  : (04 grudzień 2014 - 09:57) Nie wiedziałem, że tu jeszcze zajrzę ;) Masa czasu...
rzeznia22  : (04 grudzień 2014 - 09:51) ohoho, widzę jeszcze są ludzie ze starej ekipy! :D
wojtek0569  : (17 październik 2014 - 19:19) Spamerzy generują ruch na forum :D
tomek10861  : (10 październik 2014 - 20:54) Że też ktoś płaci za serwer
tomek10861  : (10 październik 2014 - 20:54) Lat minęło a forum dalej istnieje :)
wojtek0569  : (10 październik 2014 - 18:29) :) Ho!
Grejpfrut14  : (09 październik 2014 - 19:10) hoho
wojtek0569  : (08 październik 2014 - 15:37) OGŁOSZENIE: Ludzie! Nie odkopujcie tematów które maja po 2lata!
wojtek0569  : (08 październik 2014 - 15:36) Podobno do końca roku fora moja być połączone :)
Ferrari  : (04 październik 2014 - 23:48) Tylko pozycjonerzy ratują to forum i piszą posty :lol:
dawido90  : (29 wrzesień 2014 - 21:19) ja 'zaledwie' 7
dawido90  : (29 wrzesień 2014 - 21:17) Już ponad 10 lat :D
EnDrJu_G  : (29 wrzesień 2014 - 17:42) Tylko ten nick mógłbym zmienić :D
Rozszerz pole shoutboxa

DIGDIP